torsdag 21 februari 2013

Familjevägg


För ganska länge sedan visade jag att jag skulle tapetsera med den här tapeten. Vårt enplanshus är väldigt långt och L-format och det finns en smal gång emellan de båda delarna. Här finns några praktiska garderober men annars är det en trist passage. Svårt att få till något kul här liksom.

Jag är intresserad av vår släkts historia och alla personer den innehåller. Men idag hänger man ju knappast upp de gamla porträtten med de svarta ovala ramarna som hänger hos så många äldre. När jag såg den här tapeten fick jag en idé.

Här ska jag nu bygga upp ett släkträd. Tycker det är kul att barnen lär sig namn och ansikten på släktingar som inte finns hos oss mer. Blir en anledning att prata om dem. Dessutom blir det grafiskt och snyggt. Kommer inte fylla riktigt alla ramar med kort. Rummet bortom gången är kontoret.


Så här vackert var det innan :) Fick blöta upp bården och gnugga bort den. Phu! Sedan måla över strukturtapeten. Den har varit målad flera gånger så möstret är väldigt grunt. Gick utmärkt att tapetsera ovanpå.


3 kommentarer:

Pilvi sa...

Vilken fin idé. Den kommer att vara en vacker helhet - och betydlig för er!

Hälsningar från finska skärgården, jag har läst din blog för några månader. Tack för den fina stämningen!

ååååååååå sa...

Vad smart!! Blir ju jättefint med gamla foton i ramarna :)

Och vad häftigt med den gamla skylten.

Önskar er en trevlig helg :)

Kram verra

Sivs hus sa...

Hei, WOW det var en kul tapet! Spennende med bildevegg. klem Siv:-)